povratak na sve vijesti

IZLOŽBA MANUELE MAJIĆ I ZLATKA IVANČOKA

nedjelja, siječnja 24. 2016.

Zajednička izložba Manuele Majić i Zlatka Ivančoka otvorena je 21.1.2016. godine u galeriji „Montenegrina“

„KAD LJUBAV GOVORI“ : Manuela Majić i Zlatko Ivančok

    Zajednička izložba Manuele Majić i Zlatka Ivančoka otvorena je 21. 1. 2016. godine u galeriji „Montenegrina“, u suradnji Društva Crnogoraca i prijatelja Crne Gore „Montenegro“-Zagreb i Društva albanskih umjetnika Hrvatske „Dea“.
    Jednako tako, izložba se mogla zvati i „Kad ljepota govori…..“- bila je to večer ispunjena ljepotom i mladošću.
     Posebnost ove izložbe je što je Manuela, autorica osebujnog izraza, ujedno i model umjetničkom oku Zlatka Ivančoka u nizu predivnih fotografskih prizora. Prostor galerije preplavljen je senzualnom ljepotom crteža, fotografija žene koje se zrcale u vodi, divnim fluidom ljepote, nježnosti i svih dobrih osjećaja.
      Da je to zaista bio vrhunski umjetnički užitak i da smo uspjeli zaboraviti na svakodnevicu, govorila su lica svih prisutnih na otvorenju izložbe.
    Ana Reš na klavijaturama i Štefan Žižek na violini svojim izvedbama učinili su da nam ova umjetnička večer ostaje u nezaboravnom sjećanju.

Web


Evo što je uvaženi likovni kritičar, Stanko Špoljarić rekao o Manuelinom stvaralačkom izrazu:

       Svojim slikarskom osjetljivošću Manuela Majić stvara na intrigantnoj granici naglašene likovne opisnosti i  treptaja samih oblika.  S jedne strane razrađenosti,  a s druge ulaženja u ugođajnost metafizičkog. Na prvi pogled paradoksalno je to stanje jer se u dojmu izmjenjuju tvarnost i taktilitet forme i  fluiditet karaktera površine svih detalja. No u tome je i šarm njezinih slika izraslih na potki minucioznog tkanja, s upućenošću  prostorima  duhovnog. Pristup Manuele Majić baziran je na crtežu, i dorađenom i suptilnom, kojim gradi i dominante figure i sav repertoar oblika.   Fokusirana je na centralni lik, primjerice djeteta, žene, koji nose smislenu i sadržajnu konotaciju djela, nadilazeći sam karakter motiva. Dodiruju univerzalne pojmove od kojih je ljubav, na ovaj ili onaj način, sastavnica svake teme.  Bilo u direktnosti doslovnog, a češće na razini asocijativnog.

      Dakako da i pojmovnost ljepote ima vidno mjesto u svakom Manuelinom ostvarenju,  ljepote doživljene u bljesku i trajanju. Ljepota je uprisutnjena u putenosti tjelesnog, ali i  pitoresknim detaljima cvijeća, leptira, ptica. Raskoš prirode  kumulirana u najljepšem što nudi, u slikovitosti plodnosti sitnog, mnoštvo koje Manuela prevodi u  blagost skladnih ornamentalnih sklopova. Poput horror vacui, straha od praznine, i Manuela razigrava gustoću niti u dekorativnim partijama slike. Poštuje vrijednosti klasične estetike, potvrđivano njenom težnjom za  perfekcijom izvedbe. Sukladno tome i odabrana  stilistika  u mnogome ovisi o preciznosti ruke. Profinjene kolorističke intervencije u prepjevima pejzažnog na krilcima,perju i laticama podižu temperaturu edenske bliskosti, koliko stvarne,toliko i izmaštane. Bogatom imaginacijom Manuela  i činjenično prenosi zvučnošću palete  u svijet negirane oporosti. Ipak u ozračju poetskog ne može se govoriti samo o vedroj atmosferi, prikriven je i trag tjeskobe u ambijentima dodirivanja različitosti. Gdje hedonističko kroz lirsko ima i slutnju dramatskog. U jednoznačnosti, ravnoteži kompozicije, frontalnosti (okvira akcentuiranja poruke figurativnim) postoji i grotlo nemira.

       Manuela izuzetnom senzualnošću (pa i erotičnošću naboja) i u prividno običnom nadilazi puko citiranje gradivnosti slike i nudi slojevitost sadržaja, snažno emocionalno obojene. Manuelin kreativni zanos prati svu zahtjevnost slikarskog postupka, bez brzanja korak po korak, potez po potez, bolje rečeno crta po crta. Takva postupnost, odnosno dugotrajnost rada na svakoj slici tehničko je pitanje, ali  uz to u likovnom predanju  s kapilarnim karikama nužno se javlja  i nota meditativnog. Življenje slikom, disanja sa slikom. Radosti otkrivanja i razvijanja ideje. Motivike proizišle iz impulsa i  promišljaja, Manueline  iskrene doživljajnosti,  uzdignute s potpisom slike. 

 KATALOG

Dokument