povratak na sve vijesti

IZLOŽBA SLIKA KEMALA ZAHIROVIĆA

petak, svibnja 24. 2013.

U organizaciji Društva Crnogoraca i prijatelja Crne Gore "Montenegro" Zagreb u Crnogorskom domu otvorena izložba slika Kemala Zahirovića

U galeriji "Montenegrina" Crnogorskog domu u Zagrebu otvorena je izložba slika Kemala Zahirovića pod nazivom POGLEDI.

Izložbu je otvorio predsjednik DrRuštva Dušan Mišković. Osvrt na radove pročitala je Milanka Bulatović (osvrt Melite Hladnik, prof.povijesti i umjetnosti), pjesmu "Farma" autora Kemala Zahirovića pročitao je Božo Jovanović, a prisutnima se zahvalio i autor.

Otvorenju je prisustvovai i predsjednik Gradske skupštine Grada Zagreba Davor Bernardić.

KEMAL ZAHIROVIĆ „POGLEDI“

Pogled na svijet, prirodu, grad, djetinjstvo, ženu, pogled na vlast, smrt, život, pogled u sebe.
Kemal Zahirović je po zanimanju građevinar koji već niz godina svoje slobodno vrijeme uljepšava sakupljanjem, restauriranjem, a zadnjih desetak godina i stvaranjem vlastitih djela.
Znatiželja ga je pri tom vodila različitim sredstvima, pravcima i tehnikama.
Važan dio „Pogleda“ obuhvaćaju djela koja se osvrću na društveno političke okolnosti. Autor kritizira, izruguje se ili ponekad samo konstatira gubitak temeljnih vrijednosti: besmislenost državnog aparata, iskvarenost političkih djelatnika…
Posebno zanimljiv je dio opusa koji se bavi temeljnim pitanjima ljudske pojavnosti na ovom svijetu i fazama kroz koje pojedinac prolazi od rođenja do prelaska u svijet duša. Te, naoko jednostavne slike, nabijene su simbolikom. Kolorit je moćan: snažno obojeni crveni, plavi, bijeli akcenti iskaču iz crne podloge. Koloristički kontrast autoru predstavlja kontrast života i smrti, ali i njihovu neraskidivost.
U jednom trenutku udaljit će se od figuralike, poigravat će se raznobojnim L ornamentima, geometrijskim oblicima, snažnim linijskim mrežama ili pak, živo obojenim ograničenim oblicima. To su djela žive kolorističke dinamike, razigrane i dekorativne površine. Ali, i ovaj put, ne bez smisla, već sa simbolikom koja se proteže od globalnih do posve intimnih pitanja.
Poseban dio čine pejzaži, mediteranski s „erotiziranim“ maslinama i kontinentalni. Jednostavni, dopadljivi i topli. Sličnu lirsku erotičnost čitamo i u ženskim aktovima; intenzivnih, toplih boja u zagasitim hladnim interijerima.
Raznolik i relativno veliki opus za jednog amatera svjedoči o velikoj ljubavi i zaigranosti, o potrebi za likovnim istraživanjem i, naravno, ostavljanjem vlastitog traga u protoku vremena.

                                                                         Melita Hladnik, prof. povijesti i umjetnosti

Kemal Zahirović, rođen u Zagrebu (16. 4. 1954), po zanimanju je građevinar, a slikar-stvom se bavi od 2000. godine.
Prvenstveno se počeo baviti kolekciona-rstvom i restauriranjem starih slika a kasnije i slikarstvom. Do sada ima 300-tinjak samostalnih radova u raznim tehnikama od kojih je većina rađena tehnikom ulja na platnu.
Slikanje za Kemala nije razbibriga, hobi već igra, strast i ljubav. Slikanjem on priča svoje priče.
Živi i radi u Zagrebu, B. Magovca 109.

Dokument